Intalnire de proiect finala, Suceava

Ultima întâlnire de proiect

“POET – PRACTICAL OUTDOOR EDUCATIONAL TECHNIQUES”

19 – 24 mai 2015, Suceava

                În perioada 19 – 24 mai 2015 s-a desfăşurat în Suceava cea de-a patra și ultima întâlnire de proiect Grundtvig, “Practical Outdoor Education Techniques – POET”, proiect coordonat de Asociaţia Regională pentru Educaţie şi Dezvoltare Suceava. Partenerii în cadrul acestui proiect sunt: Municipalitatea din Alcanadre, Spania, Chrysanthou & Parouxis Consultants Ltd, din Cipru, şi bineînțeles, ARED, Suceava, instituţia coordonatoare. Au participat 12 persoane din instituția gazdă, 2 din Cipru şi 3 din Spania.

Proiectul are o durată de doi ani și are ca scop dezvoltarea competențelor de comunicare și a celor practice de educație outdoor pentru adulți, cunoașterea similarităților și a diferențelor de abordare a educației outdoor în țările partenere, iar ca produse finale, va crea un website, o carte cu jocuri și activități outdoor pentru adulți, două școli de vară și o conferință de diseminare și valorizare a activităților proiectului.

Întâlnirea a debutat cu prezentarea activităţilor derulate până acum de cele trei instituţii partenere, între care cu precădere activitățile outdoor. A urmat apoi prezentarea programului întâlnirii de proiect, în cadrul căruia, s-a discutat și cel al şcolii de vară, organizate de instituţia suceveană, în cadrul acestei întâlniri de proiect.

Ziua a doua a fost alocată activităților outdoor cu elevi și părinți, între care s-a situat o lecție de abilități practice cu elevi de clasă pregătitoare, inițiativa aparținând doamnei prof. Daniela Babii, care a antrenat elevii și părinții acestora ăntr-o lecție inedită, care, la rugămintea elevilor a durat de fapt două ore. Activitatea a fost un real succes, vremea frumoasă, atmosfera de lucru, distribuire meselor în cerc au fost motiv de încântare pentru participanți. A urmat o masă rotundă și o lecție de dans realizată de Andreea Morar-Zimbru, la care au participat și partenerii din Spania.

Cea de-a treia zi a fost alocată tot activităților outdoor, între care vizitarea atelierului de ceramică de la Marginea, vizită culturală la salina Cacica, la mănăstirea Sucevița. Ziua s-a încheiat cu conferința intitulată „Practici educaționale outdoor pentru adulți”, la care au participat 40 de cadre didactice din școli ale județului, psihologi, consilieri, formatori, care au împărtășit, alături de partenerii din proiect, experiențe și bune practici referitoare la educația adulților. Conferința a fost organizată de instituția gazdă, în parteneriat cu Asociația Educatorilor Suceveni, Școala Gimnazială nr. 10 și Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare. Aceasta a debutat cu prezentarea proiectului și a partenerilor, prezentarea caracteristicilor învățării la adulți, jocul ca fenomen de cultură, după care au urmat ateliere de lucru și apoi dezbateri pe tematica proiectului.

Ceea ce s-a remarcat în mod deosebit, la fel ca şi la celelalte întâlniri anterioare în România şi Spania a fost faptul că activităţile organizate au valorificat potenţialul de educaţie outdoor. Astfel încât întâlnirea din România a valorificat mediul de pădure şi vestigii culturale ce pot fi valorízate în educaţia outdoor, cea din Alcanadre a oferit imaginea unui mediu viticol ce se poate exploata ca activitate outdoor şi ca deprinderi de viaţă, în vreme ce întâlnirea din Cipru a scos în evidenţă necesitatea unei bune comunicări, a exploatării turistice a regiunii, a valorificării tuturor resurselor de care regiunea dispune, pentru realizarea obiectivelor proiectului, iar cea din urmă valențele formative ale jocului ca activitate de învățare la adulți.

Activitățile au continuat cu discuții referitoare la impactul educației outdoor pentru adulți, partenerii considerând că obiectivele proiectului sunt atinse.

Proiectul se va încheia la data de 31 iulie a acestui an, urmând ca până atunci să fie finalizate și celelalte produse finale ale acestuia, cartea cu jocuri pentru învățarea la adulți, DVD-ul cu cele mai importante momente ale activităților din proiect, completarea website-ului, expoziția cu fotografii.

Activitățile desfășurate pe durata celor doi ani au avut un impact deosebit la nivelul instituției, dar și al comunității, deoarece membrii asociației, majoritatea cadre didactice, au promovat și valorificat experiențele dobândite, ceea ce se constituie într-o valoare adăugată muncii lor, dar și o modalitate de implicare a adulților în activități de promovare a educației outdoor, mai ales pentru adulți.

 

 

 

 

Advertisements