Intalnire de proiect Alcanadre, Spania

În perioada 15-18 mai 2014 s-a desfăşurat cea de-a doua întâlnire de proiect Grundtvig, “Practical Outdoor Education Techniques – POET”, coordonat de Asociaţia Regională pentru Educaţie şi Dezvoltare Suceava, cu parteneri: Municipalitatea din Alcanadre, Spania şi Chrysanthou & Parouxis Consultants Ltd, din Cipru. Au fost 6 participanţi din România, 3 din Cipru şi 4 din Spania, cărora li s-au alăturat şi alţi membri ai instituţiei pe durata activităţilor proiectului.

Întâlnirea a debutat cu prezentarea activităţilor derulate până acum de cele trei instituţii partenere, între care felicitările trimise, calendarul realizat de partenerul spaniol şi website, creat de partenerul român.

Au fost prezentate apoi instrumentele de evaluare realizate de partenerul spaniol şi vor fi folosite pentru evaluarea activităţilor desfăşurate în acest an.

A urmat prezentarea propunerilor de activităţi ce vor fi desfăşurate în cadrul Şcolii de vară ce se va organiza în Cipru, pe durata întâlnirii de proiect din această ţară, în perioada 1-6 septembrie 2014.Propunerile prezentate au fost foarte apreciate şi urmează a se face pregătirile necesare de către toţi partenerii.

După aceea, participanţii au explorat frumuseţile localităţii Alcanadre, pentru a evidenţia oportunităţile de educaţie outdoor pentru adulţi. Localitatea se confruntă cu o climă extrem de caldă, propice doar culturilor de viţă-de-vie, pentru care adulţii învaţă cum să-şi dezvolte propia afacere, individual sau în asociaţii, învaţă de asemenea cum să exploateze ceea ce natura locului oferă. Pe de altă parte, tinerii sunt stimulaţi şi îndrumaţi să participe la activităţile comunităţii şi să se implice în viaţa social. S-au vizitat două fabrici de producere a vinului, una fiind afacere de familie, în care doi tineri, fraţi, dintre care unul cu nevoi speciale (şi-a pierdut mâna dreaptă într-un accident, când avea 6 ani) sunt implicaţi în promovarea vinului produs peste hotare – aceasta presupune educaţie pentru marketing, pentru comunicare în limba engleză. Alţi tineri din comunitate sunt implicaţi în activităţi agricole, comerţ, dar şi în activităţi d eeducaţie pentru sănătate, municipalitatea fiind interesată de acest aspect, în vederea păstrării tinerilor în comunitate.

O altă activitate desfăşurată a fost o „lecţie” de viaţă în natura sălbatică din împrejurimile localităţii. Activitatea s-a pliat pe versurile care au stat la baza acestui proiect („Învată de la păsări să fii mereu în zbor”, „învaţă de la…” de R. Kipling), deoarece au fost explorate şi exploatate modalităţile d evalorificare a oricărui detaliu natural care constituie o sursă de învăţare.

O activitate inedită a fost şi cea intitulată „Folklore in the square”, în care elevi de la şcoala din localitate, dar şi tineri, au prezentat un spectacol în aer liber, un mod de a scoate educaţia în afara sălii de clasă. Copiii şi tinerii au cântat şi au dansat, împreună cu participanţii din proiect.

Proiectul se doreşte un parteneriat de învăţare în vederea găsiri de modalităţi de a scoate educaţia în afara sălii de clasă şi de a găsi oportunităţi de învăţare şi lecţii de viaţă în mediul înconjurăror, de a face educaţia mai practică şi mai legată de viaţa reală.

Advertisements
Leave a comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s